ثبت شرکت و برند چطوریه؟

ورود سرمایه فرنگی به مملکت اساسی

ورود سرمایه فرنگی به مملکت اساسی :
چنان چه بخواهیم قانون ها و ضوابط حاکم را در این راستا تجزیه و بررسی کنیم , خوب تر آن است که سرمایه های فرنگی را با دقت به ماهیت و خصوصیت مختص هر مورد , در سه نوع طبقه بندی نماییم . در پایین حالت هرمورد از این نوع ها به صورت غیر وابسته بررسی می شود .
• اولیه - ورود سرمایه نقدی به مملکت اساسی
دست‌کم جزو سرمایه موسسه ها فرنگی به صورت عیب گیری وارد می شود . ضابطه و آئین طومار سپرده گذاری مقرراتی را دراین باره اوضاع و احوال کرده است تا با توجه به آن سرمایه وارداتی پایین پوشش ضابطه سپرده گذاری قرار گیرد . با این وجود ذکر این نکته هم اثرگذار است که چنان چه سرمایه گذار به به دست آوردن مجوز سپرده گذاری مبادرت ننماید , در سطح وارد نمودن سرمایه نقدی خویش با خلل خاصی مواجه نیست و قادر است سرمایه نقدی خویش را به راحتی و سوای رعایت پروسه ثبت آن , از روش سیستم بانکی جمهوری اسلامی ایران وارد کند .
طبق ماده 11 ضابطه سپرده گذاری : ( سرمایه فرنگی قادر است به یک یا این که ترکیبی از صور ذیل به مملکت وارد و زیر پوشش این ضابطه قرار گیرد :
الف - وجوه نقدی که به ریال تبدیل می شود .
ب - وجوه نقدی که به ریال تبدیل نمی‌شود و مستقیماَ برای خریدها و سفارشات مرتبط با سپرده گذاری فرنگی مورد استعمال قرار می‌گیرد . . . (
همانگونه که مراعات می شود , آن چه از حیث این ضابطه واجد اهمیت است , ورود سرمایه به ایران است . کمی از سرمایه که در باطن بدان نیاز است , به ریال تبدیل می‌شود و آن نصیب که موردنیاز داخلی نیست , می‌تواند به به عبارتی صورت در اکانت ارزی باقی بماند و به ریال تبدیل نشود ;


+ نوشته شده دریکشنبه 07 مهر 1398ساعت 12:45توسط فرزاد | | تعداد بازدید : 27

مطالب قبلی

صفحات وبلاگ